Sunday, December 21, 2008

Kalaulah barang lain boleh miss call kan senang?





Aku rasa rumah aku ada toyol. Sebab setiap kali aku nak keluar, tengah nak cepat pulak tu, ada je benda yang hilang entah ke mana. Mulalah aku memulakan ekspidisi pencarian harta karun. Kalau telefon bimbit, boleh lah miss call, dengar kat mana. Itupun kalau aku tak silent atau bateri tak kong. Dari elok duk happy, mekap dah cun, terus jadik PMS,
dan mekap semua dah hilang dijilat bersih oleh peluh.

Sejak kebelakangan ni, toyol kat rumah aku ni
suka sangat sorok jam tangan aku dengan coli.

Dahla dua benda tu aku akan rasa
sangat telanjang kalau tak pakai.


Korang pulak cemana? Adakah mengalami situasi yang sama macam aku?

Mak aku kata, kalau kepala boleh cabut, dah lama kepala aku ni hilang.

35 comments:

  1. oh benda ni dah lama aku pikir "kalau semua benda boleh miss call kn best".

    ReplyDelete
  2. tang spec mata tu aku setuju sangat.

    =)

    ReplyDelete
  3. Ahhh, bra pon boleh tak tau letak kat mana ke? Hahahaha. Anna pon macam tu. Padehal, duk bergumpal dalam baju. Dan kekadang tu, sebab dah selalu berselerak sangat kan, bila dah simpan barang tu elok-elok dalam laci, mesti carik tak jumpa, sebab bajet letak kat mana-mana tah. Rupanya elok-elok dalam laci. He he he.

    Kalau cermin mata tu, memang pening pala sket, sebab, dahla power ni tinggi, terkebil-kebil mata ni, meraba nak carik. Selalu Pitt ngan bibik jadik mangsa kena tolong carik sekali.

    ReplyDelete
  4. awak ada sepasang bra je ke?

    ReplyDelete
  5. betul..
    kalaula semua benda hilang boleh miscal, aduhh best bangat! aku sellau hilang spec mata. rupanya terletak atas katil. then bila danh penat cari aku pon hempaskan badan kat katil dan baru ada rasa sesuatu yang penyek. da itulah spec mata ku! hampeh gila. kamu selalu hilang bra?? wah, pelik tu. mesti bra favourite ek. kalau mak kamu ckp kaalu kepala boleh cabut dah lama hilang, mak aku bilang " along, kalaula tetek (sory, terlucah) tu boleh cabut dan dan letak mana2, rasanya dah laam kamu tu dah tak bertetek".. derrr. betul gak tu...

    ReplyDelete
  6. ustad aku ajar sebut innalillah kalau ilang...carik sambil beserah

    ReplyDelete
  7. haha aku sangat setuju!aku selalu terpikir kalaula benda2 yang aku carik ni boleh miskol macam hp kan senang.
    barang2 yang aku selalu hilang:spec,penyepit rambut,jam,brooch
    lagi geram bila kita dah carik kat tempat tu tak jumpa..tapi bila carik balik,ada pulak..
    boleh lak dia nak main hide n seek ngn aku..
    kalau mak aku dia kata..kalaula hidung boleh cabut,memang tak berhidung la aku..
    (nasib baik Allah jadikan anggota2 badan kita melekat kan)

    p/s:just linked ur blog :)

    ReplyDelete
  8. haha.lawak a ko ni bra pn leh ilang. mesti toyol yg curik tuh toyol pompuan.

    ReplyDelete
  9. oh, lupa nak share something. skang, kaau barang aku hilang, dan puas dah cari tak jumpa2 gak, padahal kita confirm memnag kat situla kita letak, aku akan duduk, dan fikir balik apa dosa aku dah buat hari ni. cepat2 istighfar atas apa yg dah kita. mohon supaya dikurangkan kifarah dosa. insyaAllah, jumpa barang. atau susah2, call sahaja mak, mesti jumpa balik.. :)

    ReplyDelete
  10. haha! dah lama fikir benda yang sama jugak. lagi rushing lagi tak jumpa. tapi kalau dalam kes aku panty la selalu tak jumpa. bengang je kadang-kadang.

    ReplyDelete
  11. mak ko ckp kepala eh?mak aku ckp idung...aku pon xphm nape die pilih idung utk dibahaskan psl melekat kt muka klu x,ilang gak...

    eh...aku sme gak spt mereka di atas...selaku insan yg berkaca mata...mmg la ssh..da spek ilang...cmne nk cr?nk cr pon xnmpk...spek tuh kn mcm mata kami....

    aku pnh haru gila...mula2 discover mmc ilang(M2 sony ericson yg sgt2 mini tuh). then tbe2 cr spek coz nk cr mmc tuh...spek pon ilang....rs nk mampos je...last2 adk aku tlg cr spek spy ak bleh cr sndri mmc tuh....haha...

    ReplyDelete
  12. sepupu kita cakap, kalau nak cari parking spot dkt shopping mall yang penuh sebab Malaysia Mega Sale, baca surah Al-Kautsar *peace di mata, senyum nampak gigi* insya-Allah dapat :)

    ReplyDelete
  13. ku harap2 purse pun bole miscall..slalu tinggal kt supermarket yg bes02..kt tmpt cashier..hehe

    ReplyDelete
  14. cermin mata lah paling haru sekali! aku rabun tahap gila, so faham2 lah

    ReplyDelete
  15. itu kalau hilang benda,, kalo hilang ingatan? errr.. selisih..

    ReplyDelete
  16. haha. sama lah. bapak aku cakap, kalo bontot tu leh cabut, nak berak baru carik bontot. bodoh kan? hahahha

    ReplyDelete
  17. hehe..sume owank pon ade msalah neh..shot tem memory..mak aku pnah psn..ko tambat je sume barang2 ko ngan tali kat 1 tmpt..

    ReplyDelete
  18. kiter selalu rase nak mengamuk bile spek kakak kiter hilang. sebab, kiterla tukang carik bagai nak rak. almaklum. dier rabun tahap gaban, kiter ini tak berabun...manerlaaa diriku nak tau spek dier kat manerrrr....

    ReplyDelete
  19. HAHAHA entri ini sesuai untuk adik saya. dia pun selalu kata benda yang sama mcm entri blog ini :)

    ReplyDelete
  20. man! i love your illustrations! :D

    boleh dibukukan ni.

    ReplyDelete
  21. my mum kate nasib baik 'benda' tu melekat..kalo x melekat dh lme ilang.. bahahahaha

    ReplyDelete
  22. haha ha'a la mmg slalu hope brg2 lain bleh buat miscall..

    anyway.. like ur blog.. :)

    ReplyDelete
  23. 2 la pasal..kalau blh wat miscall kan mudah.huhu

    ReplyDelete
  24. henpon memang selalu ilang, selalu jer menyuruk tah mana2, tapi boleh miskol

    yg aku selalu cari wallet n kunci kereta, asek ilang jerrr,

    ReplyDelete
  25. haha..
    terhilang "anak-anak kecil" dari genggaman tu biasa jugak..
    panty la selalunya..

    bila dok tnya2 member serumah...masing2 baru nak check dlm 'bekas' masing2..
    pastu baru la ada yg ngaku..

    "Eh...saya terambil la..maaf tak perasan"..

    cheh!nak je tikam 14 kali panty sendiri dgn panty org pun tak kenal..

    skg..trpaksa la beli panty yg lain dr yg lain..siap striking lagi kaler!

    ReplyDelete
  26. Bra pun hilang? :D
    Suka blog awak.
    Klaka dan best!
    2 thumbs up!

    ReplyDelete
  27. aku slalu hilang duit. dekat shopping mall. haha.
    bab bra tuh? mm, no comment.
    gaha

    ReplyDelete
  28. mak i suke kata "kalo c***p bole cabut, dah lama ilang." sorry mmg agak lucah disitu. :p and yeah, i was also thinking about misscall barang each time ilang.how convenient kan? :(

    ReplyDelete
  29. Kelakar je N3 nih.. tp serious issue jugak klo misplace, pastu x igt nk cr kt mana.. aisey..

    Suka tgk illustration kt sini :)

    ReplyDelete
  30. @deedlebag

    Kalaulah boleh, memang senang hidup

    @Zaini

    Hehe, spek mata, sunglasses, sumalah.

    @Sue Anna Joe

    Mesti diorang selalu "Not again" bila suruh cari barang hilang. Haha.

    @kontakonti

    Banyak. Tapi yang kegemaran tu yang selalu hilang.

    @hanys

    Tepat sekali. Kegemaran tu!

    @erm

    Terima kasih kongsi.

    @ain bukan alif

    Naya kalau anggota badan boleh tercabut. Thanks for linking me.

    @echah sarudin

    Hahaha, tak pon untuk awek dia.

    @hanys

    Mak cam ada magic kan?

    @Insanity Mind

    Mesti bengang, tapi dah jumpa seronok dan gelak

    @ainisz

    Hilang hidung? Hehe. Spek hilang memang disaster.

    @ciK aMoi

    Bra favourite.

    @Shaa

    Thanks for the tip. Berguna time sale. Hehe.

    @The Pen's Owner

    Tinggal kat tempat cashier? Haha. Pastu dapat balik ke tak?

    @*Sarah is the One

    Boleh dibayangkan. Not fun at all.

    @cik bulan

    Aku rasa itu dah sebahgian dari hilang ingatan kot. Tak ingat letak mana.

    @akiss

    Aduh. Sakit menahan perut sebab kena carik bontot dulu. HAHAHAHAHA

    @dudud

    Tambat satu tempat. Aku boleh imagine. Lagi huru hara kot, tali mana ke yang mana. Itu kalau akulah. Haha.

    @missnad

    Sib baik aku tak jadik kakak ko gak, kalau tak. Habis la. He he he.

    @SYD Rahim

    Haha. Boleh buat geng.

    @47

    Thanks. Really, you think? Hmmm...

    @Amira

    Hehe. Semua parents ada istilah masing-masing, tapi benda sama je point dia.

    @eve2eves

    Thank you

    @ryurisora

    Hehe

    @Abby ♥

    Benda tu paling biasa. Kalau henfon tinggal dalam kereta pening. Misscall takkan dengar punya.

    @Shemmi @ Tachi~Hajime

    Hahaha. Tulis je nama ngan marker atas panties tu.

    @bell

    Yah. Terima kasih.

    @asybedazzle

    Hah, asal selalu hilang duit kat shopping mall? Tercicir?

    @hUdArLiNg

    Teringat episod doreamon, barang boleh bercakap. Nobita selalu lupa mana tah dia letak barang, pastu Doraemon lekatkan satu penanda ni, dan barang tu cakaplah dia kat mana. Sekali jadik bising gila, sebab suma barang dia letak merata. Hahaha.

    @Tny

    Hehe. Terima kasih.

    ReplyDelete
  31. btul2.aku memerlukan kebolehan utk miscall kunci rumah and kunci kereta jugak.

    ReplyDelete
  32. haha.. sgt benar.. best lah blog akak..;)

    ReplyDelete
  33. Benar!
    Aku hilang Henfon. Aku sasapek henfon aku jatuh dalam salji. Salji takat betis.

    Aku tendang2 salji, tapi tak jumpe.Sampai skang pon tak jumpe.

    Macam mane aku nak miss call phone aku sendirik?
    Mase tu pulak aku sorang2 T_T"

    Patut kene ade satu accessory that comes together with the HP. Independent from the sim card. Tekan je button tu, nnt HP bunyik tettt tettt.

    Kalau itu pun hilang, kire halal je lah.

    ReplyDelete
  34. hahha! i suke entry ni..
    kalo hp tu, standard laa ramai yg misplace. tp undies pon u boley ilg? hahah

    i enjoyed being here soo much so i linked yur blog to my blog. hope its ok wit u :)

    ReplyDelete